FAQ – veel gestelde vragen

 

 

Veel gestelde vragen


1.     Bestelling plaatsen

    1.1.  Hoe plaats ik een bestelling bij LIF?

        1.1.1.     Wat leuk dat je een bestelling bij LIF wilt plaatsen. Dit doe je door je gekozen producten in de winkelmand te plaatsen. Vervolgens vul je jouw                              gegevens in en ga je verder naar betalen. Nu heb je alles gedaan om je bestelling te plaatsen.

    1.2.  Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

    1.3.  Welke betaalmethodes accepteren jullie?

    1.4.  Hoe verzilver ik een kortingscode?

    1.5.  Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, is mijn bestelling wel goed doorgekomen?

    1.6.  Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

    1.7.  Ik heb een verkeerd adres ingevuld. Wat kan ik nu het beste doen?

        1.7.1.     Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor je te                     wijzigen.

1.8.  Wat zijn de verzendkosten?

    1.8.1.     De vermelde prijzen zijn meestal exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen:

                € 6,95 voor bestellingen onder de € 75,-

                Gratis voor bestellingen vanaf € 75,-

1.9.  Uit welke verzendmethodes kan ik kiezen?

 

2.     Verzending

2.1.  Hoe weet ik of mijn plantjes goed aankomen?

    2.1.1.     Wij hebben al veel planten met succes mogen vesturen. Zo houden wij rekening met van het tijdstip van verzenden zodat de planten zo kort mogelijk                    in de doos zitten. Daarnaast worden de plantjes in speciale blisters verstuurd die de kruiden goed op hun plek houden. Verder gebruiken wij                                  gerecyclede  verpakking.

2.2.  Kan ik mijn pakketje volgen?

    2.2.1.     Ja, dat kan. Je ontvangt bij een Track & Trace code van de levering van jouw bestelling.

2.3.  Hoelang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?

    2.3.1.     Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Je zult van de levering op de hoogte gehouden                        worden met een Track & Trace code. Helaas kunnen wij het moment van levering niet van tevoren garanderen.

2.4.  Ik heb mijn pakketje niet ontvangen. Wat nu?

    2.4.1.     Soms is je bestelling iets langer onderweg dan normaal. Wij vragen je om je levering in ieder geval vijf werkdagen af te wachten. Is de bestelling                            daarna nog niet geleverd, neem dan contact op met info@lifgroup.nl.

 

3.     Retourneren

3.1.  Ik wil mijn bestelling graag retourneren. Hoe doe ik dat?

    3.1.1.     Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden                   is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave                   van reden te annuleren. Hiervoor kan contact opgenomen worden met info@lifgroup.nl. Wel draag je zelf de kosten voor terugzending van het                               product

3.2.  Tot wanneer kan ik mijn bestelling retourneren?

    3.2.1.     Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten                                        gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je huis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket.                                Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder. Indien je gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde                 toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te                           maken van dit recht kunt je contact met ons opnemen via info@lifgroup.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na                   aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Mocht het product beschadigd of de verpakking                   meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen.                       Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

3.3.  Kan ik planten retour sturen?

        3.3.1.     Helaas is dat niet mogelijk omdat we te hebben te maken hebben met levende planten. Mochten er echter klachten zijn dan zullen wij met een                            oplossing proberen te komen en je persoonlijk te woord staan.

 

4.     Contact

4.1.  Kan ik jullie kruiden ook in een fysieke winkel kopen?

    4.1.1.     Momenteel kan je onze verse kruiden op twee plekken kopen. Ons eigen verkooppunt is Zwolseweg 335 7345 AA in Wenum-Wiesel. De kraam staat de hoek van de Zwolseweg en Hoekweg in Wenum-Wiesel en is niet te missen wanneer je er langs rijdt. De kraam is 24 uur per dag, zes dagen per week geopend. Alleen op zondag is de kraam gesloten. Daarnaast kun je gemakkelijk betalen via een QR-Code of met contant geld! Ook zijn er, naast al onze andere beschikbare kruiden, regelmatig testkruiden of moestuinplanten te vinden. Wil je van een soort acht of meer plantjes meenemen, stuur ons even een berichtje. Ook voor het reserveren van plantjes kun je gerust contact met ons opnemen. Daarnaast zijn onze kruiden ook te vinden bij De Pantry in Wilp. De Pantry is een onbemande streekwinkel, die je vindt op locaties waar weinig tot geen mogelijkheden zijn om jouw dagelijkse boodschappen te doen. In deze streekwinkel liggen verse producten die lokaal zijn geproduceerd, waaronder onze verse kruiden.

4.2.  Wat zijn jullie contactgegevens?

    4.2.1.     Wij zijn het best te bereiken via de mail (info@lifgroup.nl) of telefoon (+316 12 75 40 58).

4.3.  Ik heb een klacht. Waar kan ik deze achterlaten?

    4.3.1.     Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@lifgroup.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om het geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

 

5.     Garantie

5.1.  Hoelang heb ik garantie op mijn product?

    5.1.1.     Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Als het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

5.2.  Mijn bestelling is kapot gegaan tijdens de verzending. Wat nu?

    5.2.1.     Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Als het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

 

6.     Kruiden en onderhoud

6.1.  Hoe worden jullie verse kruiden gekweekt?

    6.1.1.     Wij vinden duurzaamheid enorm belangrijk. Bij het kweken van onze kruiden houden we hier zoveel mogelijk rekening mee. Dit doen we bijvoorbeeld door onze kruiden op een zo natuurlijk mogelijke manier te kweken. Hierbij kijken we ook naar de seizoenen, waardoor niet elk kruid het hele jaar door verkrijgbaar is.

6.2.  De verse kruiden die ik wil zijn er niet. Hoe komt dat?

    6.2.1.     Waarom zijn niet alle kruiden het hele jaar door verkrijgbaar? Dat is eigenlijk heel simpel! We proberen onze kruiden op een zo natuurlijke manier te kweken en daarbij hebben we te maken met de seizoenen. Het kan daarom zo zijn dat een kruiden ‘op aanvraag’ bij ons te vinden zijn. Heb je een vraag over een specifiek kruid? Laat het ons dan zeker weten. We helpen je graag verder.

6.3.  Zijn jullie kruiden biologisch?

    6.3.1.     Ja, echter niet volledig volgens SKAL richtlijnen. Dat komt door de voeding. In onze kruiden willen we geen dierlijke voeding in verband met de EHEC bacterie. Het belangrijkste voor ons is de voedselveiligheid. Voor de bestrijding van ongewenste insecten worden zoveel mogelijk natuurlijke vijanden ingezet. We gaan een stapje verder dan de biologische teelt, waarbij we regelmatig monsters nemen voor de voedselveiligheid.

6.4.  Hoe zorg ik dat mijn verse kruiden goed blijven?

    6.4.1.     Het onderhouden van je verse kruiden zorgt ervoor dat ze lang mooi en goed blijven. Om te beginnen met het goed houden van de kruiden moet het altijd voldoende water en licht krijgen. Daarnaast zijn er nog een aantal andere dingen die je kunt doen om jouw plantjes het beste te verzorgen