Algemene
Voorwaarden |
|
|
|
Inhoudsopgave: |
|
Artikel 1 – Definities |
|
Artikel 2 – Identiteit van de
ondernemer |
|
Artikel 3 – Toepasselijkheid |
|
Artikel 4 – Het aanbod |
|
Artikel 5 – De overeenkomst |
|
Artikel 6 – Herroepingsrecht |
|
Artikel 7 – Kosten in geval
van herroeping |
|
Artikel 8 – Uitsluiting
herroepingsrecht |
|
Artikel 9 – De prijs |
|
Artikel 10 – Conformiteit en garantie |
|
Artikel 11 – Levering en uitvoering |
|
Artikel 12 – Betaling |
|
Artikel 13– Klachtenregeling |
|
Artikel 14 – Geschillen |
|
Artikel 15 – Aanvullende of afwijkende
bepalingen |
|
|
|
Artikel 1 – Definities |
|
In deze voorwaarden wordt verstaan onder: |
|
1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
herroepingsrecht; |
2. Consument:
de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of
bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer; |
3. Dag:
kalenderdag; |
4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van
producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in
de tijd is gespreid; |
5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om
informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die
toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen
informatie mogelijk maakt. |
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af
te zien van de overeenkomst op afstand; |
7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter
beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil
maken van zijn herroepingsrecht. |
8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten
op afstand aan consumenten aanbiedt; |
9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de
ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of
diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik
gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand; |
10. Techniek voor communicatie
op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het
sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig
in dezelfde ruimte zijn samengekomen. |
11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer. |
|
|
|
Artikel 2 – Identiteit van de
ondernemer |
|
Keurcompany; |
|
Zwolseweg 335; |
|
Telefoonnummer: 06-12754058 (na 18:00,
niet op zondag) |
|
E-mailadres: info@lifgroup.nl |
|
KvK-nummer: 57829411 |
|
Btw-identificatienummer: NL001142281B89 |
|
|
|
Artikel 3 – Toepasselijkheid |
|
1. Deze algemene voorwaarden
zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand
gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en
consument. |
2. Voordat de overeenkomst op
afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de
consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is,
zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat
de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek
van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden. |
3. Indien de overeenkomst op
afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en
voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene
voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden
gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier
kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit
redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt
gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs
elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de
consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden
toegezonden. |
4. Voor het geval dat naast
deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden
van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige
toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene
voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het
meest gunstig is. |
5. Indien één of meerdere
bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk
nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze
voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in
onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de
strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd. |
6. Situaties die niet in deze
algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de
geest’ van deze algemene voorwaarden. |
7. Onduidelijkheden over de
uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen
uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden. |
8. Op al onze verkopen waarop
deze leveringsvoorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend het Nederlands
recht van toepassing. |
|
|
|
Artikel 4 – Het aanbod |
|
1. Indien een aanbod een
beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit
nadrukkelijk in het aanbod vermeld. |
2. Het aanbod is vrijblijvend.
De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen. |
3. Het aanbod bevat een
volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of
diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling
van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik
maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de
aangeboden producten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het
aanbod binden de ondernemer niet. |
4. Alle afbeeldingen,
specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding
zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst. |
5. Afbeeldingen bij producten
zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer
kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de
echte kleuren van de producten. |
6. Elk aanbod bevat zodanige
informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en
verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Dit betreft in het bijzonder: |
de prijs inclusief
belastingen; |
de eventuele kosten van
verzending; |
de wijze waarop de
overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn; |
het al dan niet van toepassing
zijn van het herroepingsrecht; |
de wijze van betaling,
aflevering en uitvoering van de overeenkomst; |
de termijn voor aanvaarding
van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs
garandeert; |
of de overeenkomst na de
totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de
consument te raadplegen is; |
de manier waarop de consument,
voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de
overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst
herstellen; |
de eventuele andere talen
waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten; |
de gedragscodes waaraan de
ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze
gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en |
de minimale duur van de
overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie. |
|
Optioneel: beschikbare maten, kleuren,
soort materialen. |
|
|
|
|
|
Artikel 5 – De overeenkomst |
|
1. De overeenkomst komt, onder
voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding
door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde
voorwaarden. |
2. Indien de consument het
aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer
onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het
aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is
bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden. |
3. Indien de overeenkomst
elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en
organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht
van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument
elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende
veiligheidsmaatregelen in acht nemen. |
4. De ondernemer kan zich –
binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn
betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren
die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op
afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft
om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een
bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere
voorwaarden te verbinden. |
5. De ondernemer zal bij het
product aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige
wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden
opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen: |
6. Verkopen via mail en
website(s) zijn tot het moment van verzending kosteloos te annuleren, mits
deze niet speciaal voor u besteld zijn. Na verzending kunt u gebruik maken
van uw herroepingsrecht |
7. de informatie over
garanties en bestaande service na aankoop; |
8. de in artikel 4 lid 3 van
deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al
aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst; |
9. de vereisten voor opzegging
van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één
jaar of van onbepaalde duur is. |
10. In geval van een
duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de
eerste levering. |
11. Iedere overeenkomst wordt
aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van
de betreffende producten. |
|
|
|
Artikel 6 – Herroepingsrecht |
|
1. Bij levering van
producten:Bij uw aankoop via e-mail en onze website(s), kunt u tot 14
kalenderdagen na ontvangst van de planten gebruik maken van uw
herroepingsrecht en de overeenkomst zonder opgaaf van redenen ontbinden.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zijn de kosten voor het
retour sturen van de planten voor uw rekening. U krijgt dan het volledige
orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour
van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. |
2. Tijdens de bedenktijd zal
de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het
product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om
te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van
zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde
toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en
verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer
verstrekte redelijke en duidelijke instructies. |
3. Indien de klant na afloop
van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te
willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de
ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit. |
|
|
|
|
|
Artikel 7 – Kosten in geval
van herroeping |
|
1. Indien de consument gebruik
maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending
voor zijn rekening. |
2. Indien de consument een
bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch
uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de
voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend
bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. |
|
|
|
Artikel 8 – Uitsluiting
herroepingsrecht |
|
1. De ondernemer kan het
herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven
in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien
de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van
de overeenkomst, heeft vermeld. |
2. Uitsluiting van het
herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: |
3. die door de ondernemer tot
stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument; |
4. die duidelijk persoonlijk
van aard zijn; |
5. die door hun aard niet
kunnen worden teruggezonden; |
6. die snel kunnen bederven of
verouderen; |
7. waarvan de prijs gebonden
is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed
heeft; |
8. voor losse kranten en
tijdschriften; |
9. voor hygiënische producten
waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken. |
10. Uitsluiting van het
herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten: |
11. betreffende logies,
vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een
bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode; |
12. waarvan de levering met
uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd
is verstreken. |
|
|
|
Artikel 9 – De prijs |
|
1. Gedurende de in het aanbod
vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of
diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van
veranderingen in btw-tarieven. |
2. In afwijking van het vorige
lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn
aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed
op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen
en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het
aanbod vermeld. |
3. Prijsverhogingen binnen 3
maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan
indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen. |
4. Prijsverhogingen vanaf 3
maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan
indien de ondernemer dit bedongen heeft en: |
5. deze het gevolg zijn van
wettelijke regelingen of bepalingen; of |
6. de consument de bevoegdheid
heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de
prijsverhoging ingaat. |
7. De in het aanbod van
producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw. |
8. Alle prijzen zijn onder
voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten
wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de
ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren. |
|
|
|
Artikel 10 – Conformiteit en
Garantie |
|
1. De ondernemer staat er voor
in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod
vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of
bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst
bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien
overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt
is voor ander dan normaal gebruik. |
2. Een door de ondernemer,
fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke
rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst
tegenover de ondernemer kan doen gelden. |
3. Eventuele gebreken of
verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na levering aan de
ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient
te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend. |
4. De garantie geldt niet
indien: |
|
De geleverde producten aan
abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden
behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de
verpakking behandeld zijn; |
De ondeugdelijkheid geheel of
gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of
zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste
materialen. |
5. Wil u aanspraak maken op en
garantie dient contact met ons op te nemen en binnen 5 dagen een foto te
sturen met het product wat niet aan de wens voldoet. |
|
|
|
Artikel 11 – Levering en
uitvoering |
|
1. De ondernemer zal de
grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en
bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van
aanvragen tot verlening van diensten. |
2. Als plaats van levering
geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt. |
3. Met inachtneming van
hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf
geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen
uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere
leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een
bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt
de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst
heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst
zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een
schadevergoeding. |
4. Alle levertermijnen zijn
indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten
ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op
schadevergoeding. |
5. In geval van ontbinding
conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de
consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen
na ontbinding, terugbetalen. |
6. Indien levering van een
besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen
om een vervangend product beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij
de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een
vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het
herroepingsrecht niet worden uitgesloten. |
7. Het risico van beschadiging
en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van
bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer
bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. |
|
|
|
|
|
|
|
Artikel 12– Betaling |
|
1. Voor zover niet anders is
overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden
voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in
artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een
dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de
overeenkomst heeft ontvangen. |
2. De consument heeft de
plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld
aan de ondernemer te melden. |
3. In geval van wanbetaling
van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het
recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in
rekening te brengen. |
|
|
|
Artikel 13 – Klachtenregeling |
|
1. De ondernemer beschikt over
een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht
overeenkomstig deze klachtenprocedure. |
2. Klachten over de uitvoering
van de overeenkomst moeten binnen 5 dagen volledig en duidelijk omschreven
worden en met foto ingediend worden bij de ondernemer, nadat de consument de
gebreken heeft geconstateerd. |
3. Bij de ondernemer
ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de
datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere
verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14
dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de
consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. |
4. Indien de klacht niet in
onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is
voor de geschillenregeling. |
5. Bij klachten dient een
consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. |
6. Tevens is het mogelijk om klachten aan te
melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr). |
7. Een klacht schort de
verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk
anders aangeeft. |
8. Indien een klacht gegrond
wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de
geleverde producten kosteloos vervangen. |
|
|
|
Artikel 14 – Geschillen |
|
1. Op overeenkomsten tussen de
ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking
hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de
consument woonachtig is in het buitenland. |
2. Het Weens Koopverdrag is
niet van toepassing. |
|
|
|
Artikel 15 – Aanvullende of
afwijkende bepalingen |
|
Aanvullende dan wel van deze algemene
voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn
en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat
deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen
op een duurzame gegevensdrager. |